Жовтень 2025 року став знаковим для українського автомобільного ринку. Статистика фіксує нове досягнення: лише за один місяць український автопарк поповнили одразу 2337 нових легкових електромобілів (BEV). Це новий абсолютний рекорд реєстрацій за місяць.
Загальна картина виглядає ще більш переконливо: з початку 2025 року перші номерні знаки отримали вже 13 686 нових «електричок». Тренд очевидний — інтерес до електротяги стабільно зростає, прямо пропорційно до наближення розмитнення з ПДВ.
У розрізі марок ситуація демонструє цікавий зсув. Беззаперечним лідером місяця став BYD із винятковим результатом у 1091 реєстрацію. Фактично, майже кожен другий новий електромобіль у жовтні мав логотип цього бренду.
Хотілось би сказати що європейський автопром гідно утримує позиції завдяки Volkswagen, який посів друге місце з показником 466 авто. Однак — європейський тут лише логотип, бо минулого місяця з усіх Фольксвагенів тільки 2 були вироблені в Німеччині, решта 464 — продукти китайських підприємств. Замикає трійку лідерів преміальний бренд Zeekr (252 авто), що свідчить про готовність українців інвестувати у дорожчі технологічні новинки.
До десятки найпопулярніших також увійшли Honda (122), Audi (115) та навіть техногігант Xiaomi (49), чий вихід на авторинок не залишився непоміченим. Список замикають BMW (43), Denza (35), MG (20) та Mercedes-Benz (18).
Конкуренція серед конкретних моделей ще цікавіша. Перше місце у жовтні виборов Volkswagen ID. Unyx — 432 реєстрації. Ця модель стала локомотивом продажів німецького бренду, нехай навіть з написом «Made in China» на кожному автомобілі.
Натомість BYD бере не однією моделлю, а широким асортиментом. У ТОП-10 одразу п’ять представників цього бренду: Song Plus на другому місці (385 шт.), а також Leopard 3 (232), Sea Lion 07 (133), Yuan UP (86) та Sea Lion 05 (63). Також популярними були Zeekr 7X (163), Honda e:NS1 (99), Audi Q4 e-tron (84) та Zeekr 001 (54).
Таку картину ринку прокоментував провідний експерт автомобільного бізнесу Остап Новицький:
«Ринок нових електромобілів зараз переживає цікаву фазу еволюції — перехід від класичного дилерського обслуговування з менеджерами та шоурумами до замовлення авто через смартфон і самостійного отримання у пункті видачі, як це вже практикує Tesla. Поки деякі офіційні українські імпортери витрачають ресурси на публікацію гнівних застережень про «небезпеку» купівлі релокованих авто у так званих «сірих» дилерів, і при цьому тримають свої майданчики напівпорожніми, — ринок активно голосує грошима.
Незалежні дилери роблять те, що виявляється не під силу неповоротким корпоративним структурам: вони миттєво реагують на реальний попит і задовольняють його. Тисячі проданих BYD та Zeekr, Volkswagen та Honda китайського виробництва без жодної офіційної підтримки виробника (що, як підтверджує статистика, влаштовує покупців) — це найкраща ілюстрація того, як має працювати справжній відкритий ринок: є запит від клієнта — з’являється пропозиція, тут і зараз, без зайвих повчань».

Опубликовал
Теги: 

