
У 2021 році Tesla почала поступово відмовлятися від традиційних важелів повороту в своїх оновлених моделях, замінюючи їх сенсорними кнопками на кермі.
Ця зміна, яка вперше з’явилася в Model S, викликала хвилю критики з боку користувачів і оглядачів. Незважаючи на негативну реакцію, компанія продовжила впроваджувати нововведення в Model X і оновленій Model 3. Багато хто вважав це рішення не лише незручним, а й небезпечним, адже базова функція, яка десятиліттями була стандартом у всіх автомобілях, раптово зазнала радикальної трансформації.
Видання Edmunds навіть присвятило окрему статтю цій темі, назвавши відсутність важеля повороту в Model 3 не просто дивною, а майже небезпечною. І хоча Tesla прагне бути новатором і часто змінює звичні елементи дизайну, у цьому випадку багато користувачів вважали, що компанія зайшла надто далеко.
Тепер Tesla вирішила повернути можливість встановити традиційний важіль повороту для моделей Model 3?2024 і 2025 років випуску. Проте така опція коштує $595. У комплект входить не лише сам важіль, а й нове кермо без сенсорних кнопок, модуль керування рульовою колонкою та встановлення в офіційному сервісному центрі Tesla. Це значно дорожче, ніж, наприклад, заміна важеля в Toyota 4Runner, яка обійшлася автору статті в $75, включаючи перемикачі протитуманних фар, фар і дальнього світла.
Цікаво, що в Китаї та Європі клієнти можуть обрати між сенсорними кнопками та традиційним важелем ще на етапі замовлення автомобіля — і без додаткової оплати. У Китаї той самий комплект для переобладнання коштує лише $350. Це не перший випадок, коли Tesla змінює щось у дизайні, що викликає невдоволення, а потім пропонує повернути все назад за додаткову плату. Наприклад, після запуску керма у формі «йока» в Model S і Model X, компанія невдовзі запропонувала звичайне кругле кермо за $700 — лише трохи дорожче, ніж повернення важеля повороту в Model 3.
Таким чином, Tesla фактично визнає, що не всі її інновації сприймаються позитивно, і надає користувачам можливість повернути звичні елементи управління. Проте така можливість має свою ціну, і не всі готові платити за те, що раніше було стандартом.