
Профспілка працівників південнокорейського автовиробника Hyundai Motor оголосила про часткові страйки, які цього тижня триватимуть три дні на заводах по всій країні. Це рішення стало відповіддю на невдалий хід переговорів із керівництвом компанії щодо підвищення заробітної плати та скорочення робочого часу.
За офіційним повідомленням, страйки пройдуть на ключових підприємствах Hyundai, зокрема на заводах в Ульсані, Чонджу та Асані. У середу та четвер робітники залишатимуть робочі місця на дві години, а в п’ятницю страйк триватиме чотири години. Таке рішення було ухвалене після голосування, яке відбулося 25 серпня: більшість із приблизно 40 тисяч членів профспілки підтримали план дій.
Серед ключових вимог профспілки — виплата премії у розмірі 30% від чистого прибутку компанії за 2024 рік. Тоді Hyundai зафіксувала рекордний фінансовий результат завдяки значному зростанню продажів на ринку США. Крім цього, робітники вимагають підвищення пенсійного віку з нинішніх законодавчо закріплених 60 років до 64, а також запровадження чотириденної з половиною робочої неділі, що передбачає скорочення одного робочого дня на тиждень.
Hyundai Motor має давню історію впливових профспілкових виступів. Ще у 2003 році її профспілка стала однією з перших у Південній Кореї, які досягли угоди про перехід на п’ятиденний робочий тиждень, у той час як у країні переважна більшість людей працювали півдня по суботах.
Цікаво, що повноцінних страйків через питання зарплат і умов праці профспілка Hyundai не проводила вже понад сім років, обмежуючись частковими акціями протесту. Востаннє працівники компанії виходили на частковий страйк у грудні 2024 року, протестуючи проти скандального оголошення воєнного стану, пов’язаного з тодішнім президентом Юн Сук Йолем.
На момент публікації представники Hyundai Motor не надали офіційних коментарів щодо ситуації. Очікується, що страйки можуть вплинути на виробничі плани компанії, особливо враховуючи значні обсяги виробництва на заводах, де зупинка навіть на кілька годин здатна призвести до затримок постачання автомобілів на внутрішньому та зовнішніх ринках.