За час дії чинного пільгового режиму на ввезення в Україну електромобілів (від початку 2022 року) пільги зі сплати ПДВ при їх імпорті склали 36 мільярдів гривень.
Зокрема, у 2022 році сума таких пільг становила 2,8 млрд грн, у 2023 році — 8,1 млрд грн, у 2024 році — 10,6 млрд грн, а за 10 місяців 2025 року — 14,5 млрд грн, повідомляє Державна митна служба.
«Серед електромобілів, ввезених в Україну у 2025 році, найбільшим попитом користуються марки BYD, Volkswagen та Zeekr. Загалом середня вартість одного ввезеного в Україну електромобіля складає близько $21 тис.», — зазначається у повідомленні.
У Митній службі також вказали країни, з яких електромобілів імпортують найбільше, це:
- Китай — вартість імпортованих електромобілів за 10 місяців 2025 року склала 25 млрд грн;
- США — 14,8 млрд;
- Німеччина — на 11,7 млрд грн.
При цьому українці купують не лише бюджетні електромобілі, а й елітні електрокари.
За даними Митної служби, найкоштовнішими імпортованими електромобілями цього року стали Rolls-Royce Spectre класу люкс. Загальна вартість трьох таких авто склала 56,4 млн грн, пільги при їх імпорті становили 11,2 млн грн.
Верховна Рада попередньо схвалила продовження податкових пільг на імпорт електромобілів на рік. Цю поправку під час розгляду держбюджету в першому читанні підтримали 248 народних депутатів.
Але Кабінет Міністрів відмовився врахувати цю пропозицію під час доопрацювання проєкту закону «Про державний бюджет на 2026 рік» до другого читання.
Чинна норма звільняє ввезення і продаж електромобілів від ПДВ до 1 січня 2026 року. Вже після голосування за поправку про продовження цієї пільги на рік голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев заявив, що пільга на імпорт електромобілів у 2026 році продовжена не буде.
Він повідомив, що «лоббісти, залучені імпортерами електрокарів», протягнули правку під час першого читання бюджету, яка нібито позбавляє армію 30 млрд грн. Стільки ж, за його словами, планують додатково зібрати з банків.

Опубликовал
Теги: 

