Підлітка в США завалили на іспиті з водіння через стандартну функцію Tesla. Патрульна поліція

У Сполучених Штатах набуває розголосу випадок, який поставив під сумнів готовність регуляторів до нової епохи автомобілів із сучасними електронними системами. В штаті Нью-Джерсі 16-річному Лохлану Кіферу відмовили у видачі водійських прав, попри успішне проходження всіх етапів іспиту. Причиною стала хибна оцінка функцій електромобіля Tesla з боку екзаменатора, який неправильно інтерпретував роботу стандартних систем автомобіля.

Юнак складав іспит на Tesla Model Y 2022 року, автомобілі якої з заводу оснащуються базовими електронними асистентами, зокрема системою рекуперативного гальмування. Саме ця функція і викликала непорозуміння: екзаменатор запідозрив, що Кіфер використовував допоміжні автоматичні системи гальмування або автопаркування, чого правила іспиту нібито не дозволяють. Проте жодна з таких систем — включно з Full Self-Driving — у момент складання іспиту не була активована.

Батько Лохлана, намагаючись прояснити ситуацію, пояснив, що Tesla автоматично сповільнюється при відпусканні педалі акселератора — це базова особливість електромобілів бренду, яка дозволяє перетворювати кінетичну енергію в електричну та підзаряджати акумулятор. Проте навіть після пояснень, екзаменатор наполягав, що така поведінка авто суперечить правилам. Коли ж родина вимагала навести відповідне положення з регламенту або прочитати офіційний технічний документ щодо Tesla, наданий батьком, співробітники служби відмовилися це робит и.

Цей випадок не є поодиноким. У різних штатах, зокрема Каліфорнії та Аризоні, вже фіксувалися подібні ситуації, коли інструктори, недостатньо обізнані з особливостями електромобілів, знижували оцінки або навіть провалювали кандидатів за використання стандартних функцій, які не можна деактивувати або які не є ознаками втручання електронних систем у керування.

Інцидент з Лохланом Кіфером ще раз підкреслює, що регуляторна система водійських іспитів у США — як і в багатьох інших країнах — залишається неготовою до адаптації до нових реалій ринку, де електромобілі з інтелектуальними системами стають нормою. Він також ставить питання про необхідність оновлення інструкцій та підготовки інструкторів, щоби уникати подібних непорозумінь у майбутньому. Інакше ті, хто обирає сучасні технології для підвищення безпеки, будуть покарані через бюрократичну інерцію.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.