
У Сполучених Штатах набуває розголосу випадок, який поставив під сумнів готовність регуляторів до нової епохи автомобілів із сучасними електронними системами. В штаті Нью-Джерсі 16-річному Лохлану Кіферу відмовили у видачі водійських прав, попри успішне проходження всіх етапів іспиту. Причиною стала хибна оцінка функцій електромобіля Tesla з боку екзаменатора, який неправильно інтерпретував роботу стандартних систем автомобіля.
Юнак складав іспит на Tesla Model Y 2022 року, автомобілі якої з заводу оснащуються базовими електронними асистентами, зокрема системою рекуперативного гальмування. Саме ця функція і викликала непорозуміння: екзаменатор запідозрив, що Кіфер використовував допоміжні автоматичні системи гальмування або автопаркування, чого правила іспиту нібито не дозволяють. Проте жодна з таких систем — включно з Full Self-Driving — у момент складання іспиту не була активована.
Батько Лохлана, намагаючись прояснити ситуацію, пояснив, що Tesla автоматично сповільнюється при відпусканні педалі акселератора — це базова особливість електромобілів бренду, яка дозволяє перетворювати кінетичну енергію в електричну та підзаряджати акумулятор. Проте навіть після пояснень, екзаменатор наполягав, що така поведінка авто суперечить правилам. Коли ж родина вимагала навести відповідне положення з регламенту або прочитати офіційний технічний документ щодо Tesla, наданий батьком, співробітники служби відмовилися це робит и.
Цей випадок не є поодиноким. У різних штатах, зокрема Каліфорнії та Аризоні, вже фіксувалися подібні ситуації, коли інструктори, недостатньо обізнані з особливостями електромобілів, знижували оцінки або навіть провалювали кандидатів за використання стандартних функцій, які не можна деактивувати або які не є ознаками втручання електронних систем у керування.
Інцидент з Лохланом Кіфером ще раз підкреслює, що регуляторна система водійських іспитів у США — як і в багатьох інших країнах — залишається неготовою до адаптації до нових реалій ринку, де електромобілі з інтелектуальними системами стають нормою. Він також ставить питання про необхідність оновлення інструкцій та підготовки інструкторів, щоби уникати подібних непорозумінь у майбутньому. Інакше ті, хто обирає сучасні технології для підвищення безпеки, будуть покарані через бюрократичну інерцію.