
Продавцю й покупцю більше не обов’язково їхати до сервісного центру МВС, щоб подати оригінали документів, отримати нове свідоцтво про реєстрацію чи номерні знаки — тепер усе це можна оформити дистанційно через Дію. Також перестала бути обов’язковою процедура експертного огляду транспортного засобу: відтепер вона — опційна і залежить від бажання сторін.
Втім, як показує статистика, чимало українських водіїв усе ще з підозрою ставляться до цифрових сервісів і надають перевагу перевіреним «мокрим» печаткам на папері.
Фахівці Інституту досліджень авторинку на основі відкритих даних ГСЦ МВС вивчили статистику використання послуги з продажу авто в Дії від травня-2024 до травня-2025 й готові поділитися результатами цього дослідження.
За допомогою Дії можна переоформити легковий автомобіль, мотоцикл або мопед. За умови що це перший (і єдиний) продаж котрогось зі згаданих ТЗ у році, бо в іншому разі виникає обов’язок сплати податку з цієї операції, який не поки адмініструється в Дії, тому при другому та наступному продажах слід звертатися в ТСЦ. Ці три категорії включені надалі у всі числові дані.
За винятком двох періодів, а це травень минулого року коли тривала хвиля інтенсивних перереєстрації ТЗ, та грудня-січня, коли внаслідок кібератаки близько 30 днів послуги з перереєстрації автотранспорту були недоступні, в інші періоди кількість та частки обох варіантів (фізичного візиту в ТСЦ та оформлення в Дії) зберігалися на порівняно стабільних рівнях з незначними коливаннями.
У середньому впродовж періоду, зазначеного на діаграмі, близько 79,5% переоформлень авто відбувалися через класичний візит до сервісного центру МВС, а 20,5% — через Дію. Загалом частка дистанційного оформлення продажу авто від початку запуску послуги коливалася від 15% до 25%. І, як бачимо, не зростає далі.
Найчастіше українці користувалися послугою для продажу легковиків — 92,1%, 7,7% — це переоформлення мотоциклів, і лише 0,2% — мопедів.
Десятка найпопулярніших марок, що пройшли через дистанційне оформлення у цьому році, виглядає досить звиклою, як для вторинного ринку загалом:
- Volkswagen
- BMW
- Ford
- Renault
- Skoda
- Audi
- ВАЗ
- Opel
- Nissan
- Mercedes-Benz