Оптовий ринок: забуте відчуття дефіциту палива. Ринок бензину та дизельного палива

Минулий тиждень був дуже напружений для учасників оптового ринку. Вперше з грудня 2022 року трейдери відчули ознаки ситуативної нестачі пропозицій дизпального. Втім, поки це не призвело до зростання цін, проте й очікуваного падіння не відбулося.

Вся увага ринку була сконцентрована на Півдні, де з 5 жовтня було призупинено розмитнення палива з молдавського та болгарського напрямків. Нагадаємо, це відбулось через звернення СБУ до Енергомитниці з вимогою інформуват про надходження пального з цих напрямків для додаткової перевірки.

Між тим, за даними enkorr, деякі партії все ж таки були розмитенні. За словами трейдерів, пощастило болгарським вантажам компанії «Трейдлім» («Стейлед»), хоча у самій компанії це спростували.

«Трейдлім не імпортує пальне вже чотири місяці», — сказав у слухавку жіночій голос, що назвався представником компанії.

Черги на півдні призвели до активних пошуків продукту на інших базисах постачань. Це автоматично призвело до скупчення паливовозів в порту Констанца та інших прикордонних переходів, які залишились поза увагою правоохоронців. Згідно даних сервісу «єЧерга» черга дійсно є: на румунських КПП вона становить 7-11 днів.

Одним із очікуваних кроків трейдерів стало перекидання уваги на північний напрямок. Це також призвело до зростання напруги, яка спостерігалась тут й до останніх подій на півдні. Та ж «єЧерга» показувала, що черга на польсько-українських КПП сягає 9-10 днів.

Іншим індикатором попиту, що зростає, стали повідомлення про підвищення премій польськими продавцями. Як повідомляв enkorr, деякі пропозиції сягали +$90-120/т до котирувань CIF. Але опитані польські трейдери кажуть, що такий рівень націнки пропонують ті, в кого немає вільного ресурсу, проте є бажання протестувати психіку українських контрагентів.

«Так, премії будуть зростати, зокрема через поступовий перехід на зимову марку, але більше $10-20/т ми не очікуємо», — прокоментували в потужній трейдерській компанії Польщі.

Стоїмо!

Склалася непроста ситуація. З одного боку «митні» проблеми призвели до зменшення постачання з найбільш дешевих напрямків, що мало би штовхнути ціну догори, З іншого боку на початку жовтня європейські котирування ДП почали знижуватись. За минулий тиждень (з 6 по 12 жовтня) південні котирування впали на $50/т (до $880/т), а на Північі Європи — на $49/т (до $896/т). Це створює потенціал зниження оптових цін мінімум на 1,5 грн/л.

По факту ринок відреагував майже непомітним зниженням на 0,25 грн/л (49,25 грн/л). Вочевидь два фактори з протилежними знаками врівноважили ситуацію.

Дивно, але вартість дизпального на Півдні зменшилась навіть більше, ніж в середньому по ринку – на 0,5 грн/л та знаходилась у межах 46-48,5 грн/л.

У західному регіоні ДП можна було придбати за 47-49,5 грн/л або на 0,25 грн/л, до 48,75 грн/л, або на 0,25 грн дешевше, ніж тижнем раніше.

У північному та центральному регіонах цінники на дизельне пальне за тиждень також скинули по 0,25-0,5 грн/л, до 49,5 грн/л та 50,5 грн/л, відповідно.

Червоний жовтень

За даним enkorr, в цілому з 5 по 12 жовтня кількість розмитнених бензовозів зменшилась на 22% порівняно з позаминулим тижнем. Між тим, обсяг ввезеного ДТ збільшився на 7%.

Оперативні дані кажуть про те, що запаси дизелю в країні знижуються. Одна з причин — безпекова.

«Ми висушуємо бази й переходимо на реалізацію з коліс. Всі розуміють, що масовані осінні обстріли попереду», — каже власник великої мережі АЗС.

При зменшенні запасів, черги на кордоні можуть підсушити ринок і призвести до локального дефіциту.

«В центральних областях вже відчувається недостача дизельного пального. Ми не змогли оперативно купити навіть пару бензовозів», — прокоментував один із невеликих трейдерів.

У цих умовах багато чого буде вирішувати оперативність та безперебійність постачань, з чим зберігаються проблеми як на півдні, так й на півночі. Дехто на ринку вважає, що проблеми на польському кордоні можуть зникнути одразу після виборів, які відбудуться 15 жовтня.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.