
Один із найбільших портів світу — бельгійський Антверпен-Брюгге — перетворився на гігантський автопарк із тисячами легковиків, фургонів, вантажівок і тракторів, які мали бути доставлені до США. Про це пише The Guardian.
Автомобілі простоюють через торговельну війну, яку президент США Дональд Трамп розпочав проти країн-членів Європейського Союзу.
З квітня 2025 року для більшості європейських авто діє додаткове мито 25%, що підвищує їх вартість у США на десятки тисяч доларів.
За перше півріччя 2025 року експорт нових легкових авто і фургонів із порту Антверпен-Брюгге до США впав на 15,9%. Різке падіння почалося з травня — одразу після анонсу тарифів «Дня визволення».
Експорт вантажівок і великої спецтехніки (трактори, будівельні машини) з порту знизився ще більше — на 31,5%.
У порту визнають, що перспективи на другу половину року залишаються невизначеними і все залежить від того, чи вдасться до 1 серпня досягти торговельної угоди між ЄС і США.
Європейські автовиробники — від Volkswagen до Volvo — сподівалися, що домовленості буде досягнуто ще минулого тижня.
Порт Антверпен-Брюгге у 2024 році відправив понад 3 млн авто у всьому світі.
Представник порту Джастін Еткін зазначив, що на відміну від пандемії чи Брекзиту, тарифні обмеження стали «несподіваним шоком» для галузі.
Крім того, ситуацію ускладнюють глобальні логістичні проблеми. Через конфлікт у Червоному морі та зростання розміру суден контейнери залишаються у порту до восьми днів, хоча раніше їх «опрацьовували» за п’ять.