Нові дослідження розвінчують міф про «брудні батареї» електромобілів

Попри критику виробництва літієвих батарей, електромобілі все одно значно корисніші для довкілля, ніж класичні автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ).

Про це свідчать нові канадські дослідження, що аналізують повний життєвий цикл транспортних засобів — від видобутку матеріалів, виробництва до утилізації. З того приводу, посилаючись на авторів дослідження, пише AutoTrader.ca.

Згідно зі звітом TD Bank «Від колиски до могили» (березень 2025 року), електромобілі в середньому зменшують викиди парникових газів на 70-77% порівняно з бензино-дизельними авто.

Якщо та коли б

Аналогічні висновки зробило й Міністерство довкілля Канади: якщо всі нові машини після 2035 року будуть електричними або гібридними, загальні викиди транспортного сектору знизяться більш ніж на 40%.

Так, виробництво літій-іонних батарей є енергоємним, але ці викиди швидко компенсуються під час експлуатації. У середньому в Канаді електромобіль «відбиває» свій вуглецевий слід за 1-2 роки використання, після чого стає значно чистішим за бензиновий аналог.

Електромобіль житиме довше за батарею

Навіть якщо упродовж життєвого циклу авто батарею замінити, економія викидів залишається суттєвою — майже 68%. Ефект зберігається навіть у регіонах із «бруднішою» електроенергією.

У Нунавуті економія становить 25%, тоді як у Квебеку, Манітобі чи Британській Колумбії — понад 80%. Дослідження підтверджують: попри проблеми видобутку літію, електромобілі залишаються одним із найефективніших інструментів скорочення викидів і боротьби зі зміною клімату.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.