
Європейські автовиробники закликають переглянути плани Євросоюзу щодо поступової відмови від автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння до середини 2030-х років. Вони попереджають, що нинішні вимоги ставлять під загрозу автоіндустрію та всю виробничу мережу регіону.
У спільному листі до президентки Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн лідери Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA) та Європейської асоціації постачальників автокомпонентів (CLEPA) заявили, що галузь «змушують трансформуватися із зав’язаними руками».
Вони пояснили, що європейська автоіндустрія стикається з кількома серйозними проблемами: високою собівартістю виробництва, майже повною залежністю від азійських постачальників акумуляторів, нерівномірним розвитком мережі зарядних станцій у різних країнах та тарифною політикою адміністрації Дональда Трампа проти імпорту автомобілів.
Голова Mercedes і президент ACEA Ола Келленіус та керівник Schaeffler, президент CLEPA Маттіас Цінк написали:
«План Європи щодо трансформації автомобільної галузі має вийти за межі ідеалізму та враховувати реальні промислові й геополітичні умови. Досягти жорстких цілей зі зниження викидів CO2 у 2030 та 2035 роках сьогодні просто неможливо».
Вони пропонують переглянути нинішній графік скорочення викидів у транспорті, щоб зберегти й кліматичні цілі ЄС, і конкурентоспроможність галузі, а також робочі місця й стабільність виробничих ланцюгів.
У листі зазначається, що нині лише близько 15% легкових авто, 9% фургонів і 3,5% вантажівок у Європі працюють на акумуляторах. Рівень переходу на електротранспорт дуже відрізняється між країнами.
Керівники галузі додають:
«Велика частина клієнтів досі не готова повністю перейти на альтернативні технології. Потрібні довгострокові стимули з боку держави та розвиток різних рішень — від гібридів і plug-in-моделей до ефективних бензинових і дизельних двигунів, водню та екологічних видів пального».
Вони наголошують, що так званий «технологічний нейтралітет» має стати основним принципом регулювання, щоб усі варіанти могли робити внесок у декарбонізацію.
У травні 2025 року Єврокомісія вже пом’якшила цілі щодо скорочення викидів для автовиробників, дозволивши більше часу для адаптації. Це викликало критику з боку екологічних організацій.
Директор ICCT Europe Петер Мок заявив, що «таке послаблення створює невизначеність для бізнесу й подає негативний сигнал споживачам», хоча на початку року продажі електрокарів у ЄС показали зростання.
Окрім технологічних проблем, автовиробники переживають і фінансові труднощі. Наприклад, Volkswagen Group у другому кварталі 2025 року зафіксувала падіння прибутку на 29,4% у порівнянні з минулим роком, а операційний прибуток у першому півріччі знизився на 32,8%, попри зростання продажів.