Міграція легковиків на внутрішньому ринку України: куди їдуть автомобілі після перепродажу?. Новини світового авторинку

Подібне дослідження публікується вперше — міграція автомобілів між регіонами. Мова не про перетин кордону або імпорт — а про те, як уже зареєстровані в Україні автомобілі переходять від одного власника до іншого з переоформленням у межах своєї області або з переміщенням в іншу.

Такі процеси — своєрідна внутрішня логістика ринку. Вони відображають не лише активність споживачів, а й глибші тенденції: рівень попиту, насиченість автопарку, доступність сервісу та навіть соціально-економічну мобільність мешканців регіонів.

У вибірці, яка охоплює період з початку 2025 року до середини червня, розглянуто тільки вживані легкові автомобілі, що проходили зміну власника в Україні. Кожен такий випадок фіксувався за місцем нового оформлення, а також із порівнянням до попереднього місця реєстрації.

Візуалізація, подана нижче, показує розподіл по кожному регіону: яка частка авто залишились у межах області (тобто продаж здійснено всередині регіону), скільки відсотків вибуло в інші області, і скільки прибуло.

Загалом по країні близько 70% авто залишаються в межах області, тобто купуються новими власниками у тому ж самому регіоні. Ще приблизно 10% вибувають до інших регіонів, і близько 20% — прибувають ззовні. Це — умовна середина, яка маскує глибоку асиметрію між областями.

Так, Київська область виявилася найбільшим «донором» внутрішнього ринку: понад 75% усіх авто, які були продані в регіоні, виїхали в інші області. Це унікальна ситуація, яка може свідчити про те, що область відіграє роль логістичного або оптового хабу. Частково це пояснюється високою концентрацією дилерів, великим обсягом комерційного імпорту і близькістю до столиці.

Інша крайність — Чернівецька область, де понад 81% авто залишились у межах регіону. Тут спостерігається досить замкнутий внутрішній ринок, із низьким рівнем «відтоку». Схожа ситуація — в Тернопільській, Хмельницькій, Одеській та Закарпатській областях.

Цікаво, що м. Київ і Львівська область, які традиційно мають високий обіг транспорту, демонструють помірну міграційну активність: у Києві залишаються 63% авто, у Львові — трохи більш як 63%. Це підтверджує високий попит у цих регіонах, а також стабільність обігу.

Донецька та Херсонська області — серед тих, де особливо висока частка «прибулих» автомобілів. У Херсонській, наприклад, понад 40% усіх угод — це машини, які приїхали з інших регіонів. Це може бути наслідком відкладеного попиту, зміни структури населення або втрати частини місцевого автопарку внаслідок війни.

Також варто відзначити Дніпропетровську, Харківську, Житомирську та Полтавську області, де внутрішній обіг авто досить стабільний, із домінуванням «місцевих» угод, а частка прибулих і вибулих авто — ближча до національного середнього рівня.

Внутрішня міграція вживаних авто — не менш важлива, ніж імпорт. Вона дозволяє бачити динаміку споживчого попиту, мобільність населення, регіональні перекоси та точки концентрації активності. Попри стабільну картину загалом, всередині країни існують регіони-магніти й регіони-донори, а також області з майже герметичним внутрішнім ринком.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.