
Компанія Shenzhen Yinwang Intelligent Technology, яка є дочірньою структурою китайського гіганта Huawei, подала офіційну заявку на реєстрацію двох нових товарних знаків — Space-Time Digital Chassis Engine (у одному із варіантів перекладу з англійської — «Просторово-часовий цифровий двигун шасі») та Space-Time Collaborative Control Model («Просторово-часова модель спільного управління»). Ці терміни мають безпосередній стосунок до транспортних засобів нового покоління, вебсервісів і наукового обладнання, що натякає на масштабну стратегію Huawei у сфері інтелектуальних транспортних рішен ь.
Зазначені товарні знаки, судячи з поданих документів, охоплюють широке технологічне поле, що включає передові телематичні системи, алгоритми автономного управління транспортом, а також компоненти для взаємодії між автомобілем та хмарною інфраструктурою. Оскільки мова йде про «просторово-часову» координацію, ймовірно, ці технології дозволять об’єднувати обчислення в реальному часі з адаптивним керуванням транспортними засобами у складних дорожніх умовах.
Компанія Yinwang була створена у січні 2024 року внаслідок масштабної реструктуризації автомобільного підрозділу Huawei. Її головне завдання — розробка відкритої програмно-апаратної екосистеми для інтелектуальних електромобілів. Це частина довгострокової стратегії Huawei з просування технологій у сфері автономного транспорту, включно з інтерфейсами, сервісними платформами та модулями обробки даних.
Одразу після створення Yinwang до неї приєдналися кілька провідних китайських автовиробників. Зокрема, у серпні 2024 року компанії Avita Technology (що є дочірньою структурою Changan Automobile) і Seres Automobile інвестували по 10% у статутний капітал Yinwang. Сума операції склала близько 1,6 мільярда доларів США, що засвідчує високий рівень довіри до нової структури Huawei серед ключових гравців китайського автопрому.
Сьогодні автомобільний бізнес Huawei структуровано за двома основними напрямами: перше — це підрозділ BU (Business Unit), який займається інтелектуальними рішеннями для автомобілів, друге — Terminal BG (Business Group), який зосереджений на розвитку повноцінних транспортних засобів під брендами-партнерами. В обох випадках основою технологічного стеку виступає платформа Hongmeng Intelligent Driving — надбудова над фірмовою операційною системою HarmonyOS, адаптована для автономного управління та взаємодії з інфраструктурою.
Huawei уже співпрацює з низкою провідних китайських виробників автомобілів: Seres, BAIC, Chery і JAC. У результаті партнерств з’явилися нові бренди: Wenjie (створений разом із Seres), Xiangjie (у кооперації з Chery), Zhijie (розроблений із BAIC) та Zunjie (разом із JAC). У всіх цих проєктах Huawei виступає як постачальник високотехнологічного програмного забезпечення, обчислювальних модулів та навігаційних платформ.
Реєстрація нових товарних знаків свідчить про подальший рух Huawei у бік розробки базових стандартів для інтелектуального транспорту. Ймовірно, саме ці технології ляжуть в основу майбутніх моделей транспортних засобів, які використовуватимуться не лише в рамках окремих проєктів, а й як модульні рішення для широкого кола автовиробників.
Китайське джерело iTHome підтверджує, що наразі Huawei не зупиняється лише на окремих рішеннях і активно формує повноцінну екосистему «розумного шасі», в якій електроніка, навігація, зв’язок, автономія та керування об’єднуються в єдину керовану платформу з можливістю гнучкого налаштування для різних типів транспортних засобів.