Колишній інженер SpaceX кинув виклик автономним вантажівкам. Техніка і технології

У Сполучених Штатах Америки приблизно 67% з понад 20,2 мільярда тонн вантажів, що щороку транспортуються країною, припадає саме на автомобільний транспорт. Це створює колосальне навантаження на інфраструктуру, погіршує екологічну ситуацію та збільшує витрати на логістику. У відповідь на ці виклики, американський стартап Parallel Systems, заснований у 2020 році колишнім інженером компанії SpaceX Меттом Соулом, запропонував радикально нове рішення: перетворити звичні залізничні перевезення, зробивши їх автономними, електричними та вигідними наві ть на коротких відстанях.

Ідея полягає в створенні модульної системи залізничного транспорту, в якій кожен вагон оснащено власним електричним приводом і здатністю до автономного руху. Ці вагони можуть самостійно зчіплюватися і розчіплюватися без участі людини та без використання громіздких локомотивів, що усуває одну з найнебезпечніших і найскладніших ділянок у традиційній логістиці. Як підкреслює Метт Соул, система гальмування таких поїздів ефективніша за звичну, що забезпечує як безпечніший, так і більш енергоефективний процес транспортування.

Одна з найважливіших переваг нової технології — її повна сумісність із чинною залізничною інфраструктурою та програмним забезпеченням для управління рухом поїздів. Це дозволяє впроваджувати інновацію без необхідності радикальної перебудови системи. У квітні 2025 року компанія отримала офіційний дозвіл від Федерального управління залізниць США на проведення натурних випробувань своєї системи на реальному маршруті протяжністю 260 кілометрів. Випробування проходитимуть між одним із найбільших портів країни — портом Саванни в штаті Джорджія — та розгалуженою мережею логістичних центрів регіону. Успішне завершення цього етапу випробувань стане передумовою для запуску повноцінної комерційної експлуатації в 2026 році.

Фінансування, залучене стартапом, також вражає. Останній інвестиційний раунд приніс компанії 38 мільйонів доларів, що підвищило загальний обсяг капіталу, акумульованого з моменту заснування, до понад 100 мільйонів доларів США. Унікальність підходу стартапу підкреслює Софи Бакалар, партнерка венчурного фонду Collaborative Fund, яка зазначає, що команда Parallel має ідеальний технічний та управлінський бекграунд для реалізації цього проєкту. За її словами, ринок величезний, а рівень конкуренції залишається мінімальним, що відкриває надзвичайні п ерспективи для масштабування.

Метт Соул, який має понад 20 років досвіду в аерокосмічній індустрії, зокрема 13 років у SpaceX, підкреслює, що команда стартапу адаптує технології, першочергово розроблені для запуску ракет, для потреб залізничної логістики. За його словами, залізнична галузь десятиліттями залишалася осторонь інновацій, а тепер настав момент докорінних змін.

Parallel Systems вже сфокусувала свою діяльність на ключових ринках — США та Австралії, де інтенсивно зростає потреба в перевезеннях на коротких відстанях. На тлі глобальної невизначеності щодо тарифної політики в США, рішення, запропоноване компанією, може стати особливо вигідною альтернативою для бізнесу, що прагне знизити витрати й одночасно покращити екологічний баланс своєї логістики. Як зазначає Соул, це інновація цілого покоління, яка здатна змінити самі правила гри в галузі вантажоперевезень.

Наступні два роки стануть визначальними не лише для долі компанії, а й для всієї логістичної індустрії США. Успішна реалізація пілотного проєкту в Джорджії може започаткувати масштабне переведення вантажних потоків з автотрас на рейки, створюючи нову економічно доцільну й екологічно стійку модель перевезень, яка давно на часі у світі, що швидко змінюється.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.