
У Китаї готуються до введення нових регуляторних обмежень на ринку нових та вживаних автомобілів. Як повідомляє Reuters із посиланням на видання Auto Review, яке є органом Китайської асоціації автовиробників, Міністерство промисловості та інформаційних технологій країни планує заборонити перепродаж нових автомобілів протягом перших шести місяців після їхньої реєстрації. Це рішення спрямоване на боротьбу з поширеною в Китаї практикою так званого «перепродажу вживаних авто з нульовим пробігом», коли нові автомобілі спершу реєструються, а потім одразу ж перепродаються за ринковими цінами, що іноді навіть перевищують початкову вартість.
Ця проблема набула великого масштабу через дефіцит деяких моделей, високий попит та перекупників, які штучно розігрівають ринок, скуповуючи популярні авто та продаючи їх з націнкою вже під виглядом вживаних, хоча фактично машини не експлуатувалися. Така схема шкодить і кінцевим споживачам, і офіційним дилерам, які змушені конкурувати з неофіційним ринком перепродажів.
Окрім того, в статті Auto Review йдеться про окрему ініціативу Китайської асоціації автомобільних дилерів, яка запропонувала запровадити спеціальну систему кодування для експорту вживаних автомобілів. Ця система дозволить краще контролювати переміщення транспортних засобів, які вивозяться з країни після використання. Зокрема, йдеться про запровадження унікальних ідентифікаційних кодів для машин, що дозволить простежити їх історію експлуатації, пробіг та юридичний статус.
Деякі китайські автовиробники вже почали реагувати на ситуацію. Зокрема, Chery та BYD оголосили про намір запровадити власні заходи для контролю поведінки дилерів. Компанії планують притягувати дилерські центри до відповідальності за порушення правил, включаючи випадки, коли автомобілі реєструються на підставних осіб або на самих дилерів з метою перепродажу ще до фактичного продажу кінцевим покупцям. Це явище стало особливо помітним у випадку з популярними електромобілями, де попит суттєво перевищує пропозицію.
У введенні цих нових заходів Китай прагне стабілізувати внутрішній ринок нових автомобілів, захистити інтереси кінцевих споживачів і мінімізувати спекуляції, які шкодять здоровій конкуренції. Очікується, що заборона на перепродаж нових авто протягом півроку набуде чинності після схвалення відповідних нормативних актів. Це стане черговим кроком китайської влади у напрямку жорсткішого контролю за ринком автомобілів, де останніми роками зростає кількість маніпуляцій із цінами та ланцюжками постачання.