
Китайська Народна Республіка, яка нещодавно визнана найбільшим у світі експортером автомобілів, вирішила пригальмувати неконтрольоване зростання експорту своїх електромобілів. З метою підвищення якості продукції та зміцнення довгострокової довіри світових клієнтів, Пекін запроваджує суворий режим експортного ліцензування для повністю електричних легковиків.
З 1 січня 2026 року виробники електромобілів у Китаї повинні будуть обов’язково отримувати спеціальні експортні ліцензії від Міністерства торгівлі. Ця ініціатива подібна до тієї, що вже діє для гібридних автомобілів та авто з двигунами внутрішнього згоряння, і має на меті вирішити одразу кілька важливих проблем:
- Боротьба з ціновими війнами. Неконтрольований потік дешевих автомобілів на іноземні ринки загострює цінову конкуренцію та створює нестабільність, завдаючи шкоди місцевим виробникам у всьому світі;
- Забезпечення післяпродажної підтримки. Головна проблема, яка непокоїть китайських чиновників, — це несанкціонований експорт автомобілів без налагодженої мережі сервісного обслуговування. Погана підтримка та відсутність запчастин підривають репутацію бренду «Зроблено в Китаї» серед світових споживачів
Як зазначають експерти, стандартизація експортних процесів має допомогти китайським автобрендам відповідати рівню традиційних світових автовиробників, що є критично важливим для їхнього глобального успіху.
Ці кроки відбуваються у доленосний момент для китайської автомобільної промисловості. Нещодавно Китай обігнав Японію, ставши світовим лідером за обсягами експорту автомобілів. Проте, як стверджує Генеральний секретар Китайської асоціації легкових автомобілів Цуй Дуншу, цей ріст лише набирає обертів.
Експерти прогнозують, що протягом п’яти років Китай зможе щорічно експортувати до 10 мільйонів автомобілів. Незважаючи на статус експортного гіганта, внутрішній ринок Китаю все ще має величезний простір для розширення.
Настільки величезний потенціал особливо помітний у менш розвинених, сільських районах та регіонах Середнього Заходу Китаю, де рівень автомобілізації лише починає зростати. Таким чином, навіть зі сповільненням неконтрольованого експорту, китайська автоіндустрія має намір досягти річних продажів у 30 мільйонів автомобілів на внутрішньому ринку.