
Китайські інженери спільно з Китайським центром технічних досліджень і ремонту транспортних засобів розробили нову систему екстреного викиду акумулятора для електромобілів. Ця технологія призначена для критичних ситуацій, коли літій-іонний блок батареї під час теплового розгону входить у неконтрольовану реакцію і загоряється. Демонстраційне відео показує, як димлячий акумулятор буквально викидається з бічної частини електричного кросовера і приземляється приблизно за шість метрів від транспортного засобу.
Проблема пожеж у літій-іонних батареях електромобілів відома своєю складністю гасіння: для цього часто потрібно тисячі літрів води, і вогонь може швидко поширитися по салону, ставлячи під загрозу життя пасажирів. Розробники запропонували рішення, яке видаляє горючий блок із салону, щоб уникнути поширення полум’я і зменшити ризик для людей. Інженери порівнюють процес з «викидом тосту» з тостера, підкреслюючи швидкість і різкість операції.
Joyson Electronics denied to Yicai today that it had developed a battery ejection technology in collaboration with the China Vehicle Collision Repair Technical and Research Center, after a video showing a car ejecting its battery during thermal runaway to avoid burning electric… pic.twitter.com/mMn9OfTWg9
— Yicai ???? (@yicaichina) September 22, 2025
Демонстрація проводилася на тестовому електромобілі, зовні схожому на кросовер iCar 03T, однак компанія iCar заявила, що не брала участі у створенні цієї системи. Подібно, виробник автокомпонентів Joyson Electronics також спростував будь-яку причетність до розробки, незважаючи на згадки у медіа. Технічні деталі системи, включно з механізмом вибухового заряду та кріпленням акумулятора, залишаються невідомими.
Відео викликало широкий резонанс і критику в інтернеті та медіа. Автомобільне видання CarScoops охарактеризувало систему як «відповідальність із крилами», підкреслюючи, що викинутий горючий блок може травмувати пішоходів або спричинити займання сусідніх автомобілів. Своєю чергою, Jalopnik у жартівливій формі зазначило: «Можливо, правильна аналогія — не викид варп-ядра, а запуск фотонних торпед».
На сьогодні невідомо, чи планується тестування системи на масових моделях або її комерційне впровадження. Проте розробка викликала дискусії щодо безпеки такої концепції: хоча технологія потенційно зменшує ризик загоряння салону, вона створює нову небезпеку для оточення та може підвищувати ризики травмування або пожежі поруч із транспортним засобом.