Власники Hyundai Ioniq 5 та особливо його «зарядженої» версії Ioniq 5 N почали зіштовхуватися з доволі неочікуваною та для багатьох неприємною проблемою, пов’язаною з обслуговуванням задніх гальм. Те, що раніше здавалося елементарною процедурою вихідного дня для автолюбителя — проста заміна задніх гальмівних колодок — тепер перетворюється на доволі складний і потенційно дорогий процес. І причина криється не у самих колодках, а в тому, що електронне стоянкове гальмо цих моделей перед зняттям потрібно перевести у спеціальний сервісний режим. З робити це без відповідного програмного забезпечення і спеціального інструменту неможливо.
У практичному сенсі існує два легальних способи розблокувати супорти перед заміною колодок. Перший — використати офіційну дилерську платформу Hyundai Global Diagnostic System (GDS), повний комплект якої разом з «залізом» обійдеться приблизно у $6 000. Другий — скористатися сумісним діагностичним адаптером J2534, який технічно підтримує Hyundai і дозволяє виконати ту саму операцію через офіційну програму за умови оплати доступу. Однак навіть цей варіант потребує значних витрат: сам адаптер коштує близько $2 000, а оренда необхідного програмного забезпечення — додаткові $60 на тиждень або менше при довших тарифах. До того ж J2534 працює тільки з офіційно схваленими пристроями, серед яких — CarDAQ Plus 3, Bosch MTS 6531 та d-briDGe PRO.
Головна складність полягає навіть не у вартості обладнання, а в доступі до функцій. Використання програмного забезпечення вимагає автентифікації через систему NASTF — її видають лише кваліфікованим фахівцям, механікам або сервісним підприємствам, які офіційно займаються ремонтом. Для звичайного власника отримати такий доступ практично неможливо, а без нього перевести задні супорти в потрібний режим не вдасться. Спроба ж вручну розтиснути електронне гальмо може призвести до поломки вузлів і дорогого ремонту. Фактично це означає, що для більшості водіїв навіть проста заміна задніх колодок перетворюється на процедуру, яку доведеться виконувати у дилерському центрі.
У Hyundai пояснюють ці обмеження турботою про безпеку й необхідністю гарантувати коректну роботу електронної гальмівної системи. Після того, як ситуація почала набирати розголосу, автовиробник офіційно прокоментував її, наголосивши, що модернізував J2534-доступ, дозволивши незалежним майстерням виконувати частину функцій, які раніше були закриті за «безпечним шлюзом» GDS. Компанія підкреслює, що її дилерський інструмент GDS нібито також доступний для придбання будь-кому, хоча його ціна робить таку можливість радше теоретичною. Представн ики Hyundai також наголошують, що потреба в автентифікації через NASTF — це вимога безпеки, яка забезпечує контроль над доступом до систем.
Після додаткового уточнення Hyundai окремо заявила, що власники Ioniq 5 та Ioniq 5 N можуть самостійно виконувати заміну гальмівних колодок, але лише за умови використання відповідних інструментів і дотримання процедур. Якщо супорти не перевести в сервісний режим спеціальним програмним шляхом, ручне розтиснення може пошкодити компоненти, тому виробник називає це небезпечним і неприпустимим. Компанія повторює, що не обмежує право власників на самостійний ремонт, однак на практиці виконати процедуру без доступу до програм і пристроїв вартіс тю у кілька тисяч доларів практично неможливо.

Опубликовал
Теги: 

