Житомирські енергетики випускають військові багі для розвідки та евакуації. Надзвичайні події

Чергову партію легких багі для переднього краю передав у війська колектив АТ «Житомиробленерго»: захисникам надійшли евакуаційні та патрульно-розвідувальні машини.

Загалом в автомайстернях згаданого підприємства виготовлено 10 багі та капітально відремонтовано три десятки мотоциклів з коляскою. Уся ця техніка несе службу безпосередньо на передовій.

Якщо з мотоциклами технологічно виконується капітальний ремонт, технічне обслуговування, то з багі складніше. Тут повний процес виробництва техніки з нуля. Машини виготовляються з найдешевших та найпоширеніших автомобілів.

Як повідомив керівник АТ «Житомиробленерго» Олексій Шекета, зазвичай донорами стають ВАЗ 2108/09 — карбюраторні машини, що не потребують складної електроніки й втручання майстрів спеціалізованих сервісних центрів. Багі на цій основі прості в обслуговуванні, лагодяться, регулюються прямо в польових умовах, що на передовій дуже цінується.

Автомобілі-донори енергетикам передають як люди, так і підприємства. Частково «дев’ятки» та «вісімки» купуються у населення за договірними цінами. Машини розбираються до гвинтика. Усі агрегати, вузли, системи проходять процедуру дефектування. Це допомагає визначитися в подальшому оснащенні побудованих машин придатними до експлуатації компонентами.

Раму зварено так, що окрім водія та пасажира, машина може везти на підніжках ще по бійцю — двоє сидять, двоє стоять на підніжках, руками тримаючись за верхні захисні дуги.

«Автомобіль виходить легкий, прудкий і витривалий. На таку масу двигун навіть 1300 «кубиків» робить з багі ракету. Машина не їде, а літає. Звісно, трохи трясе, але амортизаційна система добряче гасить амплітуду коливань і пом’якшує їзду», — уточнює Олексій Шекета.

Зазвичай мотористи перебирають усі двигуни, при потребі ставлять нові кільця, поршні, прокладки. Це все купується в автомагазинах. Акумулятори також ставляться живі, які надійно тримають заряд як в мороз, так і в спеку.

Оскільки експлуатація у фронтових реаліях ведеться на великих швидкостях та у важких умовах, то ставиться нова посилена система охолодження. До речі, електросистема тут також змінена, та й шини також не «жигулівські», а позашляхові з високим протектором.

Евакуаційні та розвідувальні версії багі у виробництві дещо ускладнено різними підходами, але це виправдано й робиться на прохання армійців. Різниця між багі-евакуатором і багі-розвідником в тому, що «евак» дещо більший.

В евакуаторі облаштовано місце з ношами для важкопораненого. Окрім цього, додано простору для евакуації людей з легкими пораненнями. Загалом такий «евак» везе з поля бою шістьох. Назад повертається з боєприпасами, іншим оснащенням, у т.ч. доставляє воду, їжу, медикаменти тощо.

Багі для рейдів в тил ворога, розвідки та патрулювання трохи менші в габаритах, легші та прудкіші. Вони розраховані на екіпаж з чотирьох осіб. Окрім цього за сидіннями водія та пасажира облаштовано багажну нішу для боєкомплекту і спорядження.

Наразі, як повідомив Олексій Шекета, в майстернях підприємства тривають роботи з виготовлення нових багі та капітального ремонту мотоциклів для підшефних підрозділів. Ця робота буде продовжуватися до остаточної перемоги над кремлівськими окупантами.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.