Дослідники Стенфордського університету пояснили, як подовжити термін служби літій-металевих батарей. Електромобілі та електрокари

Дослідники Стенфордського університету виявили, що найкращий спосіб продовжити термін служби літій-металевої батареї електромобіля — це розрядити її та дати відпочити кілька годин.

Дослідження «Відпочинок відновлює продуктивність розряджених літій-металевих батарей», опубліковане 7 лютого в журналі Nature, показало, що цей простий підхід відновлює ємність акумулятора та підвищує загальну продуктивність.

«Ми шукали найпростіший, найдешевший і найшвидший спосіб подовжити термін служби металевого літію. Ми виявили, що, залишивши батарею в розрядженому стані, можна відновити втрачену ємність і збільшити термін служби. Ці вдосконалення можна реалізувати, просто перепрограмувавши програмне забезпечення для керування батареєю, без додаткових витрат або змін обладнання, матеріалів або виробничого процесу», — заявив співавтор дослідження Венбо Чжан, докторант Стенфордського університету в галузі матеріалознавства та інженерії.

За його словами, результати дослідження можуть дати виробникам електромобілів практичну інформацію про адаптацію технології металевого літію до реальних умов водіння.

Літій-металеві батареї могли б подвоїти запас ходу електромобілів, але вони швидко втрачають свою здатність накопичувати енергію — лише після кількох циклів зарядки та розрядки.

Звичайна літій-іонна батарея складається з двох електродів — графітового анода та катода з оксиду металу літію, розділених рідким або твердим електролітом, який переміщує іони літію вперед і назад.

У літій-металевій батареї графітовий анод замінено металом з гальванічним покриттям, що дозволяє зберігати вдвічі більше енергії, ніж літій-іонна батарея в такому самому просторі. Літій-металевий анод також важить менше, ніж графітовий анод, що важливо для електромобілів.

Коли літій-металевий акумулятор розряджається, шматочки металевого літію мікронного розміру стають ізольованими та захоплюються міжфазним шаром твердого електроліту. Ця губчаста матриця утворюється там, де зустрічаються анод і електроліт.

Вчені повністю розрядили батарею, щоб через неї не проходив струм, і виявили, що якщо батарея залишається в розрядженому стані лише годину, частина матриці, що оточує осівший літій, розчиняється.

Коли літій-металевий акумулятор перезаряджається, розряджений літій знову з’єднується з анодом. Повторне з’єднання з анодом повертає «мертвий» літій до життя, дозволяючи генерувати більше енергії та подовжувати термін служби тяговим батареям електромобілів.

Дослідницька група спочатку вважала, що втрата енергії є незворотною, але за допомогою сповільненої відеомікроскопії вони виявили, що втрачену ємність можна відновити, просто залишивши розряджену батарею.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.