Водневі вантажівки Mercedes-Benz GenH2 успішно проїхали понад 225 000 кілометрів у реальних умовах. Тести нових автомобілів

Компанія Daimler Truck підбила підсумки річних клієнтських випробувань водневих магістральних тягачів Mercedes-Benz GenH2, які експлуатувалися у реальних логістичних умовах на території Німеччини. П’ять прототипів працювали у різних компаніях — Air Products, Amazon, Holcim, INEOS Inovyn та Wiedmann & Winz, виконуючи повноцінні транспортні завдання на маршрутах з вантажопідйомністю від 16 до 34 тонн. Загальний пробіг цих машин склав понад 225 000 км, що еквівалентно п’яти навколосвітнім подорожам.

Протягом експлуатації було проведено 285 дозаправок рідким воднем у спеціальних станціях у Верт-ам-Райні та Дуйсбурзі. Загальний обсяг заправленого палива сягнув близько 15 тонн. У середньому витрата склала від 5,6 до 8 кг водню на 100 км, залежно від ваги та специфіки маршрутів. Для порівняння, дизельний тягач із подібною масою автопоїзда на таку саму відстань спожив би близько 58 000 літрів дизелю, що призвело б до викидів приблизно 154 тонн CO2. Таким чином, GenH2 Trucks довели свою реальну екологічну перевагу.

Клієнти відзначили ключові переваги: запас ходу понад 1000 км на одній заправці, процес дозаправки, який займає всього 10-15 хвилин, низький рівень шуму, динаміку та зручність у повсякденній експлуатації. Водії підкреслили високий комфорт керування, а також впевненість, що ці машини за характеристиками практично не поступаються сучасним дизельним тягачам.

Тягачі Mercedes-Benz GenH2 оснащені паливними елементами Cellcentric — спільного підприємства Daimler Truck та Volvo Group. Потужність паливної установки становить 300 кВт, а допоміжний акумулятор на 70 кВт-год забезпечує додаткову енергію під час пікових навантажень. Два баки для рідкого водню вміщують по 40 кг кожний, що дозволяє суттєво збільшити запас ходу. Вибір саме рідкого водню обґрунтований його більш високою енергетичною щільністю, простотою транспортування та економічнішими вимогами до конструкції баків у порівнянні з газоподібним воднем.

Участь у випробуваннях дала змогу виробникові перевірити на практиці не лише технічні характеристики, а й готовність інфраструктури. Як зазначив Міхаель Шайб, керівник департаменту розробки вантажівок Mercedes-Benz, ці тести стали надзвичайно важливими для подальшого вдосконалення технології: вони дозволили зібрати критичні відгуки від клієнтів і адаптувати машини під конкретні потреби різних сфер транспорту. Водночас інтенсивне використання станцій заправки рідким воднем дало змогу оптимізувати процес обслуговування.

Компанії-учасники надали позитивні відгуки. Так, Amazon використовував тягач у своєму логістичному ланцюгу між Франкенталем та Зіндельфінгеном і підтвердив стабільну дальність понад 1000 км. Air Products експлуатував машину для перевезення балонів з газами, а Holcim застосовував її у доставці цементу, зокрема й у міжнародних перевезеннях до Нідерландів. Усі оператори підкреслили, що GenH2 Truck інтегрувався у роботу так само ефективно, як і традиційні дизельні тягачі, що особливо важливо у сегменті далекобійних перевезень.

Водночас під час тестів підтвердилися й існуючі виклики. Найбільша проблема — це нестача водневої інфраструктури, особливо станцій для рідкого водню. Сьогодні їхня кількість є недостатньою, що ускладнює масштабне впровадження таких вантажівок. У Daimler Truck зазначають, що для реальної комерціалізації необхідно створити близько 2000 водневих заправок у Європі до 2030 року. Додатковою складністю залишаються високі ціни на водень та підвищені страхові тарифи, що поки не дозволяє забезпечити позитивну економіку володіння у порівнянні з дизе льними аналогами.

Компанія готується до другого етапу випробувань, який стартує у четвертому кварталі 2025 року. Ці ж самі п’ять машин передадуть іншим клієнтам, щоб перевірити їхню роботу у нових сферах застосування. Паралельно Daimler Truck розробляє наступне покоління водневих тягачів. Першу серію у 100 машин планують виготовити до кінця 2026 року, а їхнє постачання клієнтам розпочнеться вже тоді. Масове ж виробництво водневих вантажівок у Європі намічене на початок 2030-х років.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.