Вирішено проблему витоку пального в комерційних автомобілях Fuel Cell. Техніка і технології

Німецький технологічний концерн Continental, відомий у світі своїми інноваційними розробками у сфері автомобільних компонентів, презентував новий прорив у напрямку безпечного використання водню як пального для комерційного транспорту. Йдеться про розробку спеціалізованого шланга, що суттєво зменшує витік водню з паливних систем, забезпечуючи тим самим не лише більшу ефективність, а й безпеку експлуатації автомобіля.

Проблема проникнення водню через матеріали, з яких виготовляються традиційні паливні трубопроводи, є відомою технологічною перешкодою для розвитку водневого транспорту. Через свою надзвичайно малу молекулярну масу і здатність дифундувати крізь багато типів матеріалів, молекули водню мають властивість легко проникати навіть через щільні бар’єри. Це не тільки призводить до втрати пального, але й несе загрозу матеріалам, з якими контактує водень. Один із найнебезпечніших наслідків цього процесу — так звана воднева крихкість, яка мо же спричинити руйнування конструкційних елементів паливної системи.

Щоб вирішити це технічне завдання, фахівці Continental розробили новий шланг на основі синтетичної гуми EPDM (етилен-пропілен-дієн), який додатково посилений спеціальним термопластичним бар’єрним шаром. Цей шар суттєво зменшує проникність водню, запобігаючи витоку та утворенню потенційно вибухонебезпечних сумішей водню й повітря в районі подачі пального. Водночас шланг зберігає необхідну гнучкість, що критично важливо для встановлення в системах з обмеженим простором.

Розробники наголошують, що новий тип шланга забезпечує підвищену безпеку транспортного засобу, подовжує ресурс експлуатації системи та зменшує втрати пального, завдяки чому зростає запас ходу. Важливо також, що нова технологія зменшує кількість іонів, які можуть проникати з матеріалу шланга у систему охолодження паливного елемента. Це запобігає можливому пошкодженню протонообмінної мембрани — ключового елементу паливного елемента — і таким чином продовжує термін його служби.

Окрему увагу Continental приділяє економічним аспектам своєї новинки: збільшення інтервалів технічного обслуговування та заміни шлангів потенційно знижує загальні витрати на утримання транспортного засобу. Це має особливу важливість для автопарків комерційного призначення, де обслуговування машин є постійною складовою експлуатаційних витрат.

Над розробкою інноваційного рішення працював новий бізнес-підрозділ Continental — Original Equipment Solutions, що входить до складу групи ContiTech. Цей підрозділ був створений для формування рішень саме для комерційного сектору, де питання надійності, ефективності та екологічної безпеки стоять особливо гостро.

Таким чином, Continental робить ще один важливий крок у напрямку підвищення життєздатності водневого транспорту, зміцнюючи свою позицію серед провідних постачальників високотехнологічних рішень для нової екологічної мобільності. З урахуванням глобального тренду на декарбонізацію транспорту, подібні технології мають усі шанси стати ключовими компонентами у формуванні майбутнього вантажних і пасажирських перевезень.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.