Вантажівки понад 3,5 т: підсумки червня 2025 року для українського ринку. Новини світового авторинку

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.

Динаміка ринку вантажівок

Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг у за підсумками червня 2025 року склав 1,5 тис. шт. У порівнянні з травнем цього ж року це на 11,2% менше, також на 45,8% менше відносно червня 2024 року. Помісячну динаміку можна побачити на діаграмі.

Структура цього сегмента наступна: 72,6% (1055 шт.) — внутрішні перепродажі, 14,5% (211 шт.) — імпорт вживаних вантажівок; 3,4% (50 шт.) — імпорт нових, 9,5% (138 шт.) — продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 12,9%.

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:

  • Внутрішні перепродажі: -12,7% M-M, -52,0% Y-Y
  • Імпорт вживаних: -8,7% M-M, +22,7% Y-Y
  • Імпорт нових: +28,2% M-M, -41,9% Y-Y
  • Вироблені в Україні: -12,7% M-M, -38,9% Y-Y

ТОП-10 вантажівок на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.

Ситуація з моделями стабільно контрастна: з одного боку — сучасні машини європейських брендів, з іншого — техніка ще з радянських часів, яка, попри вік, досі перебуває в обігу. Лідирує цього разу ГАЗ-3307 — типовий приклад «спадку союзу», що все ще намагається триматись у строю. Поруч із ним — Mercedes-Benz Sprinter, який хоч і легший, але активно використовується у вантажоперевезеннях завдяки своїй універсальності. DAF CF та КамАЗ 5511 — це вже більш «серйозні» вантажівки, які продовжують обслуговувати будівельні майданчики й регіональні перевезення. А З іЛи та ГАЗ-53 — техніка, яка радше символізує зусилля вижити в умовах браку ресурсів, аніж комерційну ефективність.

ТОП-10 імпортних вантажівок з пробігом

Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та фургони-рефрижератори.

У сегменті імпорту важких і середньотоннажних вантажівок лідерство впевнено утримує Mercedes-Benz Atego — універсальний варіант як для доставлення в межах міста, так і для регіональних маршрутів. За ним іде MAN TGL — ще один популярний представник у класі «ближній бій». Цікаво, що навіть Sprinter продовжує потрапляти до цього списку, хоч його частіше класифікують як LCV. У топі також помітна присутність важчих MAN TGS/TGM/TGX, DAF CF і Iveco Eurocargo — техніка, яку обирають для серйозної роботи, коли потрібна надійність і вантажність без зайвого гламуру.

До речі, цього разу в групу 3500+ кг потрапив пікап Tesla Cybertruck — що значить, звичайної категорії «В» у водійському посвідченні не вистачить аби легально водити цю «електричку».

ТОП-10 нових вантажівок

Серед нових вантажних авто повною масою понад 3,5 т найбільший попит спостерігався на фургони, фургони-рефрижератори та сміттєвози.

Серед нових вантажівок, зареєстрованих у червні, домінують не знайомі широкому загалу бренди, а переважно шасі з іноземним походженням, які після дообладнання в Україні отримують зовсім інші назви. У топі — Reform, Intercargotruck, Everlast, ВКК Спецмаш та інші представники ринку спецтехніки й надбудов.

Ці авто можуть виглядати як інкасаторські, паливозаправники, машини для ЖКГ чи автогідропідіймачі, але в статистиці вони йдуть під окремими локальними іменами. Втім, на другому плані ще видніються звичні Sprinter, Crafter, Sinotruk та Dongfeng, які також формують пул нового українського автопарку.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.