Американці втрачають інтерес до повнорозмірних пікапів. Новини світового авторинку

Американський авторинок перебуває на межі суттєвих змін: дослідження, проведене компанією Dave Cantin Group, демонструє дедалі помітніше охолодження інтересу покупців до повнорозмірних пікапів та рамних позашляховиків. Ця зміна споживчих настроїв стає дедалі очевиднішою на тлі зростання вартості автомобілів та стрімкого збільшення щомісячних кредитних платежів, що змушує багатьох американців шукати компактніші й доступніші альтернативи.

Як пояснив засновник і керівник Dave Cantin Group, дедалі більше покупців, зокрема в дилерських центрах, звертають увагу на моделі середнього розміру або навіть седани. Це спостереження ґрунтується на опитуваннях як самих дилерів, так і безпосередньо покупців. Аналітики компанії зазначають, що ми фактично спостерігаємо новий поворот у розвитку ринку, який уже відбувався раніше — наприклад, під час нафтової кризи 1970-х років, коли американці масово відмовлялися від великих машин на користь економніших.

Наслідки такого розвороту можуть виявитися болісними для найбільших гравців галузі: General Motors, Ford і Stellantis протягом останніх років зосередилися майже виключно на виробництві повнорозмірних моделей, поступово виводячи з лінійок седани та інші компактні формати. Саме великі пікапи — такі як Ford F-Series, Chevrolet Silverado та RAM — приносять основні прибутки цим компаніям. Тому будь-яке переформатування уподобань споживачів здатне серйозно вплинути на їхню фінансову стабільність і стратегію розвитку.

Однак на момент початку 2025 року повна картина ще не дає підстав говорити про крах сегменту повнорозмірних пікапів. Наприклад, Ford F-Series продемонстрував зростання продажів на 24,5% у першому кварталі, а Chevrolet Silverado втратив лише 1,2% покупців. Натомість RAM зазнав значного падіння — на 11,8%, що, втім, пов’язують із проблемами бренду ще з минулого року. Проте справжній прорив відбувається саме у сегменті середньорозмірних пікапів. Chevrolet Colorado, наприклад, збільшив продажі на 73%, GMC Canyon — на 66%, Ford Ranger — на вражаючі 677%, а Toyota Tacoma — на 177%.

Експерти наголошують: це вже не просто короткострокова мода, а реальний структурний зсув. Причини криються як у вартості володіння автомобілем, так і в зміні способу життя покупців. У багатьох регіонах США повнорозмірні пікапи стають надмірно дорогими у використанні, зважаючи на зростання цін на пальне, обслуговування й страхування. Водночас середньорозмірні моделі, які раніше вважалися суто робочим транспортом, нині стають універсальним вибором для широкого кола споживачів — від мешканців передмість до підприємців малого бізнес у.

У 2025 році додаткову невизначеність на ринок може принести відновлення тарифної політики Дональда Трампа, яка потенційно змінить умови імпорту та внутрішнього виробництва. Залежно від конкретних рішень Білого дому, виробникам доведеться або адаптувати ціни, або переглядати структуру модельного ряду. Усе це відбувається на тлі глобальних змін у промисловості — від переходу на електромобілі до зростання значення цифрових технологій в автомобільному секторі.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.