
Американська компанія 24M Technologies представила нову конструкцію акумуляторів, яка здатна радикально змінити ринок електротранспорту.
Технологія Electrode-to-Pack (ETOP) дозволяє збільшити запас ходу електромобіля на 50% без збільшення розміру батареї. За словами розробників, автомобілі з такою батареєю зможуть долати до 1600 км на одному заряді.
Ключова відмінність ETOP полягає у відмові від традиційних модульних елементів. Замість класичного процесу, коли електроди збираються у комірки, а потім у модулі, нова система передбачає встановлення пар анодів і катодів безпосередньо в акумуляторний блок. Це дозволяє збільшити об’єм матеріалів, що зберігають енергію, до 80% від загальної маси батареї (проти 30-60% у звичайних літій-іонних акумуляторах). У результаті зменшується кількість неактивних компонентів, спрощується конструкція та знижуються виробничі витрати.
За даними компанії, технологія спрощує виробництво настільки, що запуск нових ліній не потребує великих інвестицій. Увесь процес — герметизація електродів, їх укладання, підключення та закриття блоку — може бути виконаний на одному автоматизованому обладнанні.
Крім того, 24M інтегрує у свою платформу інші власні розробки: сепаратор Impervio, який підвищує безпеку, та електроліт Eternalyte, що забезпечує стабільну роботу батареї навіть в екстремальних температурах. У поєднанні ці рішення дозволяють отримати батареї з високою щільністю енергії, тривалим ресурсом і запасом ходу до 1600 км на одному заряді.
Водночас у світі тривають й інші дослідження. Наприклад, Массачусетський технологічний інститут розробив нову модель CIET для вдосконалення літій-іонних акумуляторів, що може прискорити їх зарядку. А дослідження Кільського університету показало перспективи батарей, які заряджаються менш ніж за 30 хвилин. Китайська компанія Xiaomi подала патент на нову багатошарову конструкцію електродів, здатну забезпечити пробіг понад 1100 км і підтримувати надшвидку зарядку: до 800 км пробігу всього за 10 хвилин.
Таким чином, конкуренція на ринку акумуляторів для електротранспорту набирає обертів, а технологія 24M може стати переломним моментом для американської індустрії, яка прагне зменшити залежність від азійських виробників.