Автомобільний гігант First Brands оголосив про банкрутство. Обслуговування автомобілів на СТО

Один із найбільших світових виробників автомобільних запчастин — американська компанія First Brands — офіційно звернулася до суду із заявою про банкрутство. Підприємство подало документи на захист від кредиторів відповідно до процедури «Chapter 11» у Південному окрузі штату Техас.

Фінансові проблеми компанії стали наслідком агресивної стратегії зростання, побудованої на численних придбаннях конкурентів, що фінансувалися боргами. За останні роки First Brands перетворилася на потужного гравця ринку завдяки борговим угодам, проте саме вони й призвели до критичної ситуації. Спроби реструктуризувати борг у розмірі понад 6 мільярдів доларів не дали результату, і врешті-решт компанія не змогла втримати довіру інвесторів.

У заяві компанії зазначається, що вже отримано 1,1 мільярда доларів фінансування за схемою debtor-in-possession від кредиторів першої черги, аби забезпечити продовження операцій у США. При цьому наголошується, що глобальна діяльність First Brands поза межами американського ринку має продовжуватися без перерв.

Важливо підкреслити, що банкрутство стосується не лише головної компанії, а й понад десятка афілійованих структур, серед яких Carnaby Capital Holdings. Згідно з документами, ця дочірня компанія мала активи на понад 500 мільйонів доларів і водночас зобов’язання, що перевищували 1 мільярд. Усі афілійовані структури також були втягнуті у боргові схеми, гарантовані First Brands, що лише посилило фінансовий тиск.

First Brands володіє добре відомими на світовому ринку брендами: Raybestos (гальмівні системи), TRICO (склоочисники), FRAM (системи фільтрації). Саме ці марки є ключовими для сегменту післяпродажного обслуговування. Крім того, компанія має європейські підрозділи, серед яких Webasto Automotive. Її продукція традиційно охоплює фільтри, гальмівні системи, освітлювальні елементи та інші запчастини для вторинного ринку.

Фінансові труднощі First Brands збіглися у часі з банкрутством іншого важливого гравця американського ринку — кредитора Tricolor Holdings, який спеціалізувався на автопозиках у сегменті «subprime». Сукупність цих подій, за оцінками експертів, серйозно занепокоїла інвесторів і може свідчити про ширші проблеми на ринку корпоративних боргових зобов’язань у США.

Минулого тижня рейтингове агентство Fitch знизило кредитний рейтинг First Brands, попередивши, що компанія майже вичерпала можливості для обслуговування свого боргу і змушена буде вдаватися до нестандартних рішень. На тлі цих сигналів вартість облігацій і кредитів First Brands різко обвалилася, що ще більше прискорило падіння довіри кредиторів. Вразливими до банкрутства виявилися і великі фінансові установи з Волл-стріт, включно з Jefferies та Millennium, які були пов’язані з факторинговими схемами компанії.

Хоча в окремих повідомленнях з’являлися дані про борги на десятки мільярдів доларів, офіційні документи First Brands свідчать, що активи компанії перевищують 1 мільярд доларів, тоді як зобов’язання становлять понад 10 мільярдів. Разом із додатковими кредитними лініями, прив’язаними до клієнтів і постачальників, загальна сума фінансового навантаження є ще більшою.

Експерти наголошують, що безпосередніх збоїв у роботі великих автовиробників не очікується, оскільки First Brands працює переважно у сегменті aftermarket — тобто забезпечує вторинний ринок запчастин. Проте сам факт банкрутства такого великого гравця є серйозним попередженням для всієї галузі. Високі кредитні ставки, здорожчання позик, падіння попиту на нові та вживані автомобілі створюють критично небезпечне середовище для інших постачальників і можуть спричинити ефект доміно.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.