
Генеральний директор гонконзького офісу BYD Джої Чан у розмові з виданням Autohome заявив, що сприйняття китайських товарів за кордоном кардинально змінюється, і провідну роль у цьому відіграє автомобільна промисловість. Якщо раніше маркування «Made in China» здебільшого асоціювалося з недорогим одягом чи взуттям, то тепер цей напис поступово трансформується в «Smart Made in China», що символізує високотехнологічне та інтелектуальне виробництво. За його словами, сучасні китайські компанії більше не просто «виходять назовні», а «вкорінюються» на зо внішніх ринках, створюючи тривалі цінності.
На думку Чана, саме електромобілі нового покоління стали тією рушійною силою, яка змінила ставлення до китайських брендів у світі. Зокрема, у Гонконгу, який є спеціальним адміністративним районом Китаю зі своєю транспортною специфікою (правостороннє кермо), китайські авто, а передусім моделі BYD, стрімко набули популярності. Однією з найуспішніших моделей у регіоні став електричний кросовер BYD Sealion 7. Він з’явився на місцевому ринку лише на початку 2024 року, а вже до червня 2025-го було продано майже три тисячі автомобілів. Ця модель стала н е просто хітом, а прикладом сучасного китайського дизайну й інженерії.
Загалом Чан виділяє три ключові фактори, які сприяли зростанню BYD у Гонконгу: конкурентоспроможна продукція компанії (зокрема, добре зарекомендовані акумулятори Blade Battery та сучасна електрична архітектура e-платформи 3.0 Evo), сприятлива політика місцевої влади щодо електротранспорту (включно з податковими пільгами за програмою «Один на один»), а також вимогливий, але раціональний споживач, який орієнтується на якість, технології та ціну.
Окрему увагу він звернув на важливість правостороннього досвіду для китайських брендів. За словами Чана, Гонконг виступає своєрідним вікном у глобальний ринок, де бренди не тільки випробовують нові продукти, а й адаптуються до специфіки інших країн із аналогічними дорожніми умовами. Крім того, високий рівень медіа в регіоні допомагає формувати позитивний імідж бренду на зовнішніх ринках.
У своїх планах BYD має намір розширити лінійку моделей із правим кермом, поліпшити клієнтський сервіс, створити потужні спільноти власників авто, розвивати післяпродажну інфраструктуру й активніше взаємодіяти з фінансовими установами, аби запропонувати вигідні умови страхування та кредитування.
Підсумовуючи, Джої Чан переконаний, що Китай вже пройшов етап «виробника для світу» й активно формує нову реальність — реальність «інтелектуального виробника». І автомобільний сектор тут відіграє ключову роль.