
KIA зіткнулася з несподіваними труднощами на австралійському ринку: продажі нового пікапа Tasman виявилися значно нижчими, ніж очікувалося. Це змусило компанію вже через кілька місяців після старту продажів піти на помітне зниження цін і запровадити додаткові бонуси, аби стимулювати попит.
На сьогоднішній день флагманську версію Tasman X-Line можна придбати в Австралії за 67 990 австралійських доларів, що еквівалентно приблизно 44 400 доларам США. Це на 3 000 доларів менше за початкову ціну, яка становила 70 990 австралійських доларів (46 300 доларів США). Крім того, усі комплектації X-Line тепер безкоштовно оснащуються спортивним пакетом, який зазвичай коштує 3971 австралійський долар (близько 2600 доларів США). До нього входять м’який тент для вантажного відсіку, трубчасті підніжки, металічне фарбування кузова та спортивна дуга безпеки. У резу льтаті повністю укомплектований Tasman X-Pro тепер коштує майже на 6971 австралійський долар (4500 доларів США) дешевше, ніж у липні, коли модель тільки з’явилася в продажу. Втім, акція триватиме лише до 31 жовтня — якщо поточні запаси не буде розпродано раніше.
Попри зусилля маркетологів і привабливі умови, продажі поки що не відповідають очікуванням керівництва KIA. За даними видання Drive, за три місяці — липень, серпень і вересень — в Австралії вдалося реалізувати лише 2262 автомобілі Tasman. Для порівняння: за цей же період було продано 14 546 пікапів Toyota Hilux, 13 739 Ford Ranger, 6654 Isuzu D-Max і ще 4797 Mitsubishi Triton. Такий контраст свідчить про те, що покупці все ще віддають перевагу перевіреним моделям, навіть якщо вони технічно застарілі.
KIA розраховує продати близько 20 тисяч пікапів Tasman у 2026 році, що дозволило б моделі увійти до четвірки найпопулярніших пікапів Австралії — після Hilux, Ranger та D-Max. Однак для досягнення цієї мети бренду доведеться провести серйозне переосмислення маркетингової стратегії та розширити пропозицію. Аналітики зазначають, що поки ринок обережно реагує на появу Tasman, у чому певну роль відіграє суперечливий дизайн, який розділив думки покупців ще до старту продажів.
Серед чинників, які можуть допомогти покращити ситуацію, експерти називають запланований вихід нових модифікацій моделі, зокрема версії з однокабінним шасі, орієнтованої на комерційних клієнтів і корпоративні автопарки. Саме цей варіант, на думку дилерів, може стати більш успішним завдяки поєднанню практичності, вантажопідйомності та відносно низької вартості обслуговування.