
На Глобальному саміті громадського транспорту UITP 2025 у Гамбурзі компанія Solaris Bus & Coach презентувала новітню версію свого 12-метрового електробуса Urbino 12 Electric. Цей електробус був вперше представлений на виставці Mobility Move 2024 у Берліні, а згодом відзначений престижною міжнародною нагородою Sustainable Bus Award 2025 у категорії міського транспорту.
Ключовою особливістю моделі стала модульна силова архітектура, яка дозволила повністю відмовитися від розміщення компонентів електроприводу у задній частині кузова. Традиційна «шахта двигуна» з інвертором, системою охолодження та батареями була усунута, а всі акумуляторні модулі тепер монтуються виключно на даху. Це дало змогу суттєво збільшити пасажирський простір: кількість сидячих місць зросла з 34 до 41, а загальна місткість може досягати 100 пасажирів.
Новий Urbino 12 Electric використовує високоенергетичні акумулятори типу NMC під назвою High Energy 100, створені у співпраці з варшавською компанією Clean Power Technology. Конфігурація батарей дозволяє встановлювати від трьох до шести модулів, залежно від вимог оператора, з загальною ємністю від 300 до 600 кВт·год. За даними випробувань за методикою SORT 2, це забезпечує максимальний запас ходу до 600 км, що є одним з найвищих показників у класі міських електробусів.
Модель, представлена на саміті в Гамбурзі, була оснащена центральним електродвигуном ZF CeTrax потужністю 220 кВт, який поєднується з одноступеневою коробкою передач. Як альтернативу Solaris також пропонує конфігурацію з електричною віссю ZF AxTrax, що включає два вбудовані мотор-колеса потужністю 125 кВт кожне, що забезпечує повноцінний електропривод на задню вісь.
Urbino 12 Electric також оснащений новітніми системами допомоги водієві (ADAS), інтелектуальною кліматичною системою з тепловим насосом, а також відповідає вимогам доступності, зокрема завдяки низькій підлозі та просторому інтер’єру з широкими дверима.