
21 червня в місті Ічжень (провінція Цзянсу, Китай) компанія BYD офіційно ввела в експлуатацію п’ятий автомобілевоз, що отримав назву «Сіань». Це вже п’ятий ролкер бренду, призначений для морських перевезень електромобілів, після суден «Pioneer» та «Чанчжоу», переданих у 2024 році, а також «Хефей» і «Шеньчжень».
Новий корабель «Сіань» є одним із найбільших у світі ролкерів із двопаливною установкою, здатною працювати як на скрапленому природному газі (СПГ), так і на традиційному паливі. Його довжина становить 219,9 м, ширина — 37,7 м, а максимальна швидкість досягає 19 вузлів. Судно обладнане 16 палубами і може перевозити до 9200 автомобілів, що відповідає провідним світовим стандартам для цього класу.
На завершальному етапі підготовки до першого рейсу також перебуває шостий ролкер BYD, який отримає назву «Чанша». Його перше випробування в морі заплановане на 24 червня 2025 року, і він матиме аналогічну вантажомісткість — до 9200 автомобілів.
Ще у 2022 році компанія BYD оголосила про стратегічну інвестицію в розмірі 5 мільярдів юанів для будівництва восьми власних ролкерів, кожен з яких зможе транспортувати понад 7000 автомобілів. Будівництвом суден займаються два суднобудівні підприємства: Guangzhou Shipyard International (2 судна) та CIMC Raffles (6 суден). Всі автомобілевози отримають двопаливні двигуни, що дозволить BYD гнучко реагувати на вимоги екологічного регулювання в портах по всьому світу.
Згідно з поточним графіком, до 2026 року компанія планує завершити формування власного флоту, який складатиметься з 8 ролкерів. Це дозволить BYD щорічно експортувати понад мільйон автомобілів морським транспортом, що істотно посилить логістичну незалежність бренду і зменшить залежність від сторонніх перевізників.