ADAC перевірив ефективність систем екстреного гальмування під час руху заднім ходом. Тести нових автомобілів

Німецький автоклуб ADAC провів серію випробувань ефективності систем автоматичного екстреного гальмування (AEB), коли автомобіль рухається заднім ходом. Тестуванню піддали десять різних моделей, і результати виявилися показовими: лише чотири автомобілі спрацювали бездоганно, тоді як три провалили ключові сценарії, створюючи потенційно небезпечні ситуації.

За словами експертів, до чверті всіх наїздів на пішоходів у Європі припадає саме на маневри заднім ходом. Особливо часто такі інциденти трапляються на парковках, у дворах та біля житлових будинків. Хоча система AEB для руху вперед у ЄС вже є обов’язковою, використання екстреного гальмування при русі назад досі законодавчо не регламентується.

У ході випробувань ADAC змоделював три найтиповіші сценарії. Перший — імітація наїзду на пішохода, другий — перевірка здатності авто виявляти статичну перешкоду, третій — ситуація з велосипедистом, який рухається зі швидкістю 15 км/год повз машину, що виїжджає заднім ходом з обмеженим оглядом. Швидкість автомобіля під час тестів становила від 4 до 8 км/год, тобто відповідала умовам звичайної експлуатації на прибудинкових територіях чи паркувальних майданчиках.

Найкраще себе показали BMW X3, Volvo EX30, Ford Puma та Volkswagen Tiguan, які змогли впоратися з усіма трьома сценаріями без жодних зауважень. Hyundai IONIQ 5, Mercedes-Benz E-Class та Skoda Enyaq виконали завдання частково, продемонструвавши надійність лише у двох випадках із трьох. У Skoda Enyaq, зокрема, система не завжди виявляла манекен-пішохода.

Три моделі отримали критичні оцінки. BYD Seal провалив тести на розпізнавання пішохода та статичної перешкоди, показавши прийнятний результат лише в одному сценарії. Renault 5 не зафіксував велосипедиста, а Tesla Model Y в аналогічному випробуванні також «не побачила» двоколісного учасника руху, що створює серйозний ризик для безпеки у реальних умовах.

У підсумку ADAC зробив чіткий висновок: хоча технічні передумови для широкого впровадження AEB у режимі заднього ходу вже існують, регулятори ЄС мають зробити цю технологію обов’язковою для всіх нових автомобілів. На думку німецьких фахівців, навіть у тих випадках, коли функцію можна реалізувати через оновлення програмного забезпечення, надзвичайно важливо, щоб система працювала коректно і стабільно.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.