Європейська комісія оголосила про завершення чергового раунду грантової програми, у межах якої було виділено 600 мільйонів євро, що відповідає майже 700 мільйонам доларів, на масштабне розширення інфраструктури для електротранспорту й альтернативних видів палива в Європейському Союзі. Це фінансування охоплює 70 ретельно відібраних проєктів, які будуть реалізовані у сфері автомобільного, морського, авіаційного та внутрішнього водного транспорту. Усі роботи проводитимуться вздовж ключових маршрутів транс’європейської транспортно ї мережі TEN-T, яка є стратегічною основою для розвитку мобільності в ЄС.
Основний акцент у цій грантовій хвилі зроблено на розбудову мережі швидкісних зарядних станцій постійного струму. Передбачається встановлення понад 1 000 нових зарядних кіосків потужністю 150 кВт для легкових електромобілів, а також більше ніж 2 000 більш потужних пристроїв на 350 кВт. Окремо заплановано монтаж 586 надпотужних станцій на 1 мегават, які орієнтовані на обслуговування важких вантажних автомобілів. Загальна кількість таких зарядних точок перевищує 3 500 одиниць, що є суттєвим доповненням до понад 80 000 існуючих швидкісних зарядн их станцій у межах ЄС. Ця інфраструктура стане критично важливою для забезпечення безперешкодних поїздок територією Європи, де електромобілі вже сьогодні можуть долати багатокраїнні маршрути без значних затримок і без надмірних витрат на заряджання.
Зарядні вузли будуть встановлені у 24 країнах-членах, що входять до мережі TEN-T. Найбільший грант отримала французька компанія Voltix, яка планує розгорнути 288 МВт зарядних потужностей у 45 локаціях, орієнтованих виключно на важкі комерційні транспортні засоби. Цей проєкт стане одним із наймасштабніших у всьому ЄС, оскільки він сприятиме реальній декарбонізації вантажного транспорту, який досі залишається найскладнішою частиною енергетичного переходу.
Однак підтримка Європейської комісії не обмежується лише автомобільною галуззю. Значний акцент зроблено й на розвиток авіаційної інфраструктури. Шістнадцять аеропортів отримають фінансування на електрифікацію своїх наземних служб, що має скоротити викиди, які утворюються під час обслуговування літаків, та зменшити залежність від традиційного палива. Це стосується тягачів, технічних машин, обладнання для буксирування та інших засобів, які зазвичай працюють на дизелі.
Не залишено без уваги й перспективний напрям водневого транспорту. За рахунок європейського фінансування буде побудовано 38 сучасних водневих заправних станцій, призначених для легкових авто, вантажівок та автобусів. ЄС системно підсилює цей сегмент, оскільки він є необхідним елементом переходу до безвуглецевої мобільності, особливо там, де використання батарей залишається технічно складним або економічно необґрунтованим.
У морських портах Європейський Союз підтримує масштабні зміни, спрямовані на зменшення викидів у припортових зонах. Заплановане встановлення берегових станцій OPS, які дозволять судам підключатися до електромережі та вимикати бортові двигуни під час стоянки. Окрім того, профінансовано проєкти, що передбачають будівництво аміачних бункерувальних установок — перспективного рішення для морських суден, які в майбутньому можуть перейти на більш екологічні типи палива.
Усі ці проєкти стали частиною другого етапу конкурсу 2024-2025 років у межах Фонду інфраструктури альтернативного палива AFIF. Заявки на цей раунд приймалися до 11 червня 2025 року. З моменту свого запуску у 2021 році AFIF вже інвестував понад 2,5 мільярда доларів у розвиток інфраструктури альтернативного палива в країнах Європейського Союзу.

Опубликовал
Теги: 

