Фінський стартап Donut Lab створює гіперкари без трансмісії. Техніка і технології

Фінський стартап Donut Lab залучив 25 мільйонів євро у рамках посівного раунду фінансування, щоб масштабувати виробництво своїх інноваційних мотор-коліс — запатентованої технології, яка потенційно може змінити уявлення про конструкцію електротранспорту. Мотор-колеса Donut розроблені для застосування у наземному, морському та повітряному електричному транспорті, що демонструє широту інженерної концепції компанії.

Залучення коштів збіглося з відкриттям нового науково-дослідного центру Donut Lab у британському місті Чіппенгем, що має посилити технічні спроможності компанії та пришвидшити комерціалізацію її технологій. Крім того, до ради директорів Donut Lab увійшов Рісто Сііласмаа — один із найвідоміших фінських інвесторів у сфері високих технологій, колишній голова ради директорів Nokia, що надає компанії ще більшої ваги та довіри серед потенційних партнерів і замовників.

Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Donut Lab (@donutlabofficial)

За словами Марко Лехтімякі, генерального директора та співзасновника Donut Lab, залучені інвестиції підтверджують актуальність і високий попит на розробки компанії. Він наголосив, що така реакція з боку інвесторів є свідченням того, у що команда вірила від самого початку: їхній продукт справді є проривом у своїй галузі.

Основна розробка Donut Lab — це порожниста мотор-ступиця, названа на честь самої компанії. Її унікальність полягає в тому, що двигун вмонтований безпосередньо в обід колеса, а не розташований під капотом або сидінням, як це зазвичай буває в електромобілях. Така конструкція дозволяє повністю позбутися таких компонентів, як осі, трансмісія чи диференціали, що робить електротранспорт значно легшим, простішим у виробництві та ефективнішим у використанні.

Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Donut Lab (@donutlabofficial)

Ідея порожнистої мотор-ступиці була вперше реалізована компанією Verge Motorcycles у її електричних мотоциклах, після чого в 2024 році технологія була виділена в окрему структуру — Donut Lab — для масштабування і застосування у ширшому спектрі транспортних засобів. Серед них — електросамокати, дрони, легкові автомобілі, вантажівки та навіть напівпричепи.

Одна з найбільш вражаючих реалізацій — це 21-дюймова автомобільна версія мотор-ступиці, яка здатна розвивати потужність 630 кВт і крутний момент 4300 Нм, що є характеристиками рівня гіперкарів. Водночас вага всього агрегату становить лише 40 кг, а це дозволяє Donut стверджувати, що їхній двигун має найвищу щільність потужності та крутного моменту серед усіх існуючих електродвигунів.

Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Donut Lab (@donutlabofficial)

Значним досягненням компанії стало також вирішення однієї з ключових технічних проблем, яка раніше заважала широкому застосуванню моторів у колесах: питання непідресореної маси. Зазвичай, розміщення двигуна безпосередньо в колесі погіршувало комфорт і керованість, оскільки вага елементів, що не підтримуються підвіскою, створює додаткове навантаження. Donut заявляє, що їхня конструкція настільки легка та збалансована, що негативний вплив на керованість мінімальний або й зовсім відсутній.

Амбіції Donut виходять далеко за межі розробки лише моторів. Компанія активно працює над створенням власних акумуляторних систем, програмного забезпечення та інтегрованих комп’ютерних платформ, що свідчить про її намір стати універсальним постачальником рішень для індустрії електротранспорту. У планах — обслуговування не тільки цивільного автомобілебудування, а й таких галузей, як аерокосмічна промисловість, оборона та робототехніка, де компактність, потужність і точність відіграють вирішальну роль.

Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Donut Lab (@donutlabofficial)

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.