Ринок електричних легковиків з пробігом — підсумки червня 2025 року. Новини світового авторинку

У цій статті розглянемо одразу два пов’язаних сегменти, які включають вживані електромобілі — імпорт (перші реєстрації, індикатор поповнення автопарку), та внутрішні перепродажі («вторинка», показник обігу таких авто всередині країни). Почнемо з перших реєстрацій свіжопригнаних авто.

Електромобілі — імпорт

Частка «свіжопригнаних» авто серед усіх електромобілів на ринку за підсумками червня 2025 року склала 53,3%, тобто понад половину, і, відповідно, більше, ніж два інші сегменти разом — продажі нових та внутрішні перепродажі електромобілів з пробігом. 

Загалом впродовж минулого місяця український автопарк поповнився на 4699 легковиків групи BEV (Battery Electric Vehicle) з пробігом.

Серед вживаних електромобілів, що прибули в Україну у червні, знову лідирує Tesla — цей бренд залишається символом електротяги для більшості покупців. Друге місце традиційно за Nissan, зокрема завдяки моделі Leaf, яку обирають за доступність. У трійку також входить KIA, що стрімко набирає популярності.

Стабільний попит зберігався також на Hyundai, Volkswagen і Audi, а також Chevrolet із бюджетними Bolt, які часто потрапляють до України з американських аукціонів. Попри широкий вибір, чимало вживаних електроавто надходить зі США, що й далі формує специфіку українського ринку.

Серед окремих моделей у червні беззаперечне лідерство за Tesla Model Y та Model 3 — разом вони складають понад тисячу реєстрацій. Nissan Leaf, хоч і втрачає позиції, все ще залишається популярною бюджетною альтернативою.

У середньому сегменті активно зростає попит на Kia Niro, Hyundai Kona та Ioniq — ці моделі відомі надійністю та невеликим пробігом. Bolt EV при своїх характеристиках міг би бути у цьому списку значно вище — проте стримують його дорогі ціни на запчастини, зокрема «аукціонного характеру» — фари, крила, капот тощо. А ось європейські електро-класики, як VW e-Golf та Renault ZOE, потрохи займають свою нішу.

Середній вік електричних легковиків, які прибували до нас минулого місяця, склав 5 років — найменше значення з усіх сегментів нашого ринку вживаних авто.

Електромобілі — внутрішній ринок

За підсумками червні 2025 року частка внутрішніх перепродажів в сегменті електромобілів склала 30,9%, а загальна кількість легкових автомобілів групи BEV, які стали предметами угод купівлі-продажу на внутрішньому ринку, становить 2721 шт.

На внутрішньому ринку електромобілів українці найактивніше перепродують Tesla — це вже не просто бренд, а своєрідна валюта в сегменті EV. Другу позицію традиційно тримає Nissan, передусім завдяки Leaf’ам, які часто змінюють власників.

Volkswagen, Hyundai та Renault теж мають стабільний попит, як і Audi з BMW — переважно вживані, але іміджеві авто. Популярність Chevrolet та Kia свідчить про прагнення українців поєднувати доступність і функціональність.

На вторинному ринку України електромобілі не просто зберігають вартість — вони активно переходять з рук у руки. Беззаперечний лідер серед моделей — Nissan Leaf, який і надалі лишається наймасовішим електромобілем у країні. Tesla Model 3 і Model Y стабільно займають наступні позиції, підтверджуючи лояльність покупців до бренду.

Цікава боротьба за симпатії покупців розгорнулася цього разу між Tesla Model S та Volkswagen e-Golf. Хоч ці машини — з абсолютно різних світів, їх часто порівнюють. Один — американський електролайнер із пробігом 300+ км, частіше «у віці», другий — компактний міський німець з акумулятором на 24 кВт-год. Але у Гольфа — менші габарити, нижча вартість, дешевше обслуговування. А от у «ески», якраз ранніх випусків, є слова «пневма», «тегра», які хоч і лякають, та все ж це Тесла за ціною «Гольфа», як встояти? Тож перед трьома сотнями українських покупців щомісяця по стає доволі філософське питання: що важливіше — увійти в клуб «тесловодів», чи надати перевагу практичності і простоті, але з пробігом до наступної розетки +-100 км?

На завершення додамо, що сегмент електромобілів залишається наймолодшим на вторинному ринку — середній вік перепроданих минулого місяця автомобілів становив 6 років. Це суттєво менше загального показника ринку вживаних автомобілів, який зараз становить майже 16 років.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.