
Після війни у Харків планують залишити безплатний проїзд у громадському транспорті, який мерія запровадила у травні 2022 року й компенсує ці затрати перевізникам з власного бюджету.
Таку новину озвучив міський голова Харкова Ігор Терехов в ході широкого інтерв’ю для часопису «Українська Правда».
Окрім багатьох важливих для міста тем, там йшлося й про транспортне забезпечення, у тому числі й про безплатний проїзд.
На запитання журналістки Тетяни Даниленко щодо сенсу безплатного міського транспорту, якщо на нього витрачається два мільярди гривень на рік, тобто десята частина бюджету міста, мер Харкова відразу уточнив:
«Та навіть якщо більше, ми будемо продовжувати навіть після закінчення війни. У нас 206 тисяч вимушених переселенців з Донецької, Луганської, Херсонської, Запорізької областей. Який для них може бути платний проїзд?»
Градоначальник навів приклад, що у багатьох містах країн Євросоюзу запроваджено безплатний проїзд для містян. Втім, Харків також європейське місто і цей адміністративний статус потрібною пільгою у сегменті міської пасажирської логістики вже підтверджується.
Має Харків ще одну тільки йому виняткову своєрідність. Тут увесь громадський пасажирський транспорт у комунальній власності міста, де зараз фактично проживає 1,3 мільйона людей.
Якщо у столиці чи обласних центрах працюють приватні перевізники, то у Харкові їх немає. Отож всі дотації на утримання автопарків електротягового шинного, рейкового транспорту, автобусного сегмента місто спрямовує комунальним автопідприємствам, трамвайно-тролейбусним депо, метрополітену.
Нагадаємо, у травні нинішнього року мер Харкова навів приклад, що «завдяки безоплатному проїзду у громадському транспорті кожна родина економить щомісяця майже 3 тисячі гривень».
Попри щоденні обстріли, у тому числі ворожі ракетно-дронові атаки на автобусні парки, трамвайно-тролейбусні депо, комунальні перевізники забезпечують сталу міську логістику пасажирів, не вимагаючи з них жодної копійки за свої послуги.