
Компанія Mercedes-Benz активно готується до масштабного оновлення лінійки мінівенів і вже офіційно підтвердила розробку двох нових електричних моделей — VLE та VLS. Обидві новинки базуватимуться на новій модульній електричній платформі VAN.EA, що дає змогу запропонувати фургони у кількох конфігураціях — від розкішних родинних мінівенів до комерційного транспорту. Причому VLE стане першим представником нової епохи електричних мінівенів Mercedes і, за задумом бренду, замінить нинішню V-Class, надаючи ще більше розкоші та технологічності, водночас слуг уючи також наступником Vito у відповідній категорії.
Перші офіційні фотографії демонструють передсерійний прототип Mercedes-Benz VLE у камуфляжі, що дає змогу оцінити загальні пропорції кузова. Автомобіль має характерний для сучасних мінівенів вигляд з компактним капотом, стрімким дахом, похилим вітровим склом і вертикальною кормою. Дизайн доповнюють великі вертикальні ліхтарі, великий даховий спойлер, гладкий задній бампер і широкі зсувні двері. Передня частина електромобіля вирізняється компактною фальш-решіткою та характерними світлодіодними фарами, що обрамляють центральну панель. У нижній частині бампера розміщено повітрозабірник збільшеного розміру.
Mercedes-Benz VLE буде розрахований на вісім пасажирів і отримає в майбутньому супутню модель — VLS, яку у Mercedes описують як «гранд-лімузин» з вищим рівнем розкоші та простору. Обидва мінівени обіцяють бути кардинально новими з технічного погляду, адже VAN.EA — це платформа, створена спеціально для електромобілів, з можливістю встановлення електроприводу на одну або обидві осі. Очікується, що запас ходу складатиме до 500 км. У VLE буде використовуватись 800-вольтова електрична система, що дозволяє заряджатися з потужністю до 320 кВт, забезпечуючи блиска вичне відновлення енергії навіть у далеких подорожах.
Тестовий заїзд Mercedes-Benz VLE з маршрутом від Штутгарта до Риму показав високу ефективність: електромобіль подолав близько 1100 км із двома короткими зупинками для зарядки по 15 хвилин, що підтверджує на практиці заявлений запас ходу близько 450-500 км. Тестова версія мала задній привод і один електромотор, проте у майбутньому будуть доступні й двомоторні версії з повним приводом.
Платформа VAN.EA розділена на два основні напрями: VAN.EA-P для преміальних фургонів, включно з VIP-шатлами та розкішними мінівенами, і VAN.EA-C для комерційного транспорту. Такий підхід дозволяє чітко диференціювати цільові аудиторії та створювати техніку, максимально адаптовану під конкретні потреби.